Service & Onderhoud

Wij nemen jou 'zorgen' graag uit handen

Natuurlijk is het mogelijk dat je antwoord op jouw vraag niet kunt vinden via onze uitgebreide FAQ-pagina. Ook dan willen we je alsnog graag helpen. Dit doe je door gebruik te maken van het formulier ‘service aanvraag’. Klik hier voor het formulier. Het is belangrijk dat je altijd via het formulier een service aanvraag bij ons indient. Op deze manier ben jij er namelijk zeker van dat je aanvraag terechtkomt bij de juiste persoon binnen Solar Crew en dus ook snel wordt opgepakt.

Ik heb een vraag over:

Veelgestelde vragen

Waarom heb ik een omvormer nodig?

Een zonnepaneel wekt gelijkstroom op. Ons elektriciteitsnet werkt met wisselstroom. Om de opgewekte gelijkstroom van je zonnepaneel te kunnen gebruiken (bedrijfsmatig en in huis), moet deze eerst worden omgezet naar wisselstroom. Dit is de functie van een omvormer.

Hoeveel zonnepanelen moet ik leggen?

We proberen altijd het elektra verbruik naar 0 terug te brengen. Hierbij houden we rekening met een stukje toekomstig verwacht verbruik. Het is verstandig om rekening te houden met het eventuele aanschaf van elektrische producten welke het verbruik zullen doen laten toenemen (warmtepomp, elektrische/hybride auto, airco etc.)

Leveren zonnepanelen stroom wanneer de ‘gewone’ stroom uitvalt?

Nee, de omvormer heeft netspanning nodig om te werken en zal dus uitschakelen op het moment de netspanning weg valt.

Krijg ik de BTW terug als particulier?

Jazeker. Een particulier die zonnepanelen op zijn woning laat plaatsen is ondernemer voor de BTW. Vandaar dat de BTW op de installatie kan worden teruggevraagt. Er dient €20,- per 1.000 Wp aan de staat betaald te worden, de rest wordt binnen 1 kwartaal teruggestort op de rekening. Let op: ben je al ondernemer voor de BTW dan gelden er andere regels, informeer naar de mogelijkheden.

Is het mogelijk om zonnepanelen te huren / leasen?

Jazeker. De financiering kunnen wij op ons nemen. Dit geld voor zowel een particuliere woning als een bedrijfspand. Informeer naar de mogelijkheden.

Kan ik nu nog salderen of niet?

Bij de berekening van de terugverdientijd voor de zonnepanelen gaan we nog uit van de salderingsregeling in de huidige vorm. De huidige vorm willen ze vanaf 2023 gaan afbouwen tot aan 2031. Het huidige voorstel wat hier voor ligt, is nog niet definitief. Het nieuwe kabinet zal beslissen wat er met dit voorstel gedaan zal worden.

Loont het om te wachten tot dat ik meer weet of ik nog mag salderen?

Nee. Aangezien de vergoeding per kWh vanaf 2023, of zoveel later als nog beslist dient te worden, geleidelijk lager zal worden loon wachten in ieder geval niet om te wachten. Als je nu nog zonnepanelen kun je nog maximaal gebruik maken van het recht op salderen.

Handleiding

Zakelijke informatie met voorbeelden

Heb je een vraag over … of…

Dan vind je als het goed is in deze handleiding je antwoord!

Particulieren informatie met voorbeelden

Heb je een vraag over opwerkverlies of… Dan vind je als het goed is in deze handleiding je antwoord!

Service aanvraag

We helpen je graag met een storing of technische vraag! En als het even kan, doen we dat ook graag snel en effectief. Daarom vragen wij jou om gebruik te maken van ons formulier "service aanvraag". Op deze manier ben jij er namelijk zeker van dat je aanvraag terechtkomt bij de juiste persoon binnen Solar Crew en dus ook snel wordt opgepakt. Na ontvangst van jouw aanvragen wordt deze door ons intern geanalyseerd. Binnen 5 werkdagen ontvang je onze analyse per mail. Na akkoord op de analyse en een eventuele offerte, worden de werkzaamheden door ons ingepland. We nemen hiervoor contact met je op.

Vul onderstaand formulier in


    Ik ben al klant bij Solar crewIk heb al eerder contact gezocht over deze aanvraag

    Merk van mijn omvormer (indien van toepassing)

    EnphaseSolar EdgeGoodweHuaweiAnders

    Wat gaan we doen met jouw aanvraag?

    Jouw service-aanvraag is in goede orde ontvangen.

    Wij gaan aan de slag met de analyse van de service-aanvraag.

    Binnen 5 werkdagen ontvang je onze analyse.

    Na akkoord worden de werkzaamheden door ons ingepland. We nemen hierover contact op.

    Wanneer de werkzaamheden zijn uitgevoerd en jij tevreden bent, ontvang je van ons een mail waarin we bevestigen dat de service-aanvraag succesvol is uitgevoerd en het dossier wordt gesloten.

    Bedankt!

    check

    Jouw service-aanvraag is in goede orde ontvangen. We gaan er mee aan de slag!

    Hoe verder?

    icon

    Binnen 5 werkdagen ontvang je onze analyse + een eventuele offerte.

    icon

    Na akkoord worden de werkzaamheden door ons ingepland. We nemen hierover contact met je op.

    icon

    Wanneer de werkzaamheden zijn uitgevoerd en jij tevreden bent, ontvang je van ons een mail waarin we bevestigen dat de service-aanvraag succesvol is uitgevoerd en het dossier wordt gesloten.