Geen opbrengsten zichtbaar in de app?
Via de volgende stappen kun je er achter komen waar het probleem ligt. Kom je er met deze informatie niet uit, neem dan gerust contact op met de service afdeling!
Er zijn verschillende oorzaken voor geen opbrengst in de app.
Het is nog te donker of er ligt sneeuw op het dak. Is dit niet het geval, ga dan als volgt te werk.
Controleer als eerste de omvormer. Het kan zijn dat deze uit staat, doordat bijvoorbeeld de aardlekautomaat in de meterkast of PV verdeler uitgevallen is, of omdat de werkschakelaar uit staat. Zet alle AC schakelaars aan. Controleer ook of de DC schakelaar aan staat. Zie je het groene lampje aan staan, dan werkt je systeem en wek je dus gewoon stroom op. Het blauwe lampje geeft aan of de omvormer communicieert met het monitoringsplatform, en als het rode lampje brandt is er sprake van een systeemfout. Er zijn verschillende combinaties van lampjes mogelijk, waarbij ze constant aan staan, knipperen of juist uit staan. Via deze link zijn al deze combinaties te vinden, met daarbij uitleg wat er aan de hand is.
Als de omvormer niet meer verbonden is met het internet kun je dit vaak zelf gemakkelijk herstellen met de volgende handleiding
Zie je hierna nog steeds geen opbrengst in de app, dan kan het zijn dat er een defect of andere storing is. Neem in dit geval contact met ons op!