Geen opbrengsten zichtbaar in de app?
Via de volgende stappen kun je er achter komen waar het probleem ligt. Kom je er met deze informatie niet uit, neem dan gerust contact op met de service afdeling!
Er zijn verschillende oorzaken voor geen opbrengst in de app.
Het is nog te donker of er ligt sneeuw op het dak. Is dit niet het geval, ga dan als volgt te werk.
Controleer als eerste de omvormer. Het kan zijn dat deze uit staat, doordat bijvoorbeeld de aardlekautomaat in de meterkast of PV verdeler uitgevallen is, of omdat de werkschakelaar uit staat. Zet alle AC schakelaars aan. Controleer ook of de DC schakelaar aan staat. Zie je de groene lampjes, dan werkt je systeem en wek je dus gewoon stroom op. Zie je knipperende groene of rode lampjes, controleer dan via het volgende plaatje wat voor jouw omvormer van toepassing is.
Categorie | Status | Betekenis | |
Indicatie actief
|
LED 1 | LED 2 | N.v.t. |
Constant groen | Constant groen | De SUN2000 bevindt zich in de netgekoppelde modus. | |
Knipperend groen met lange intervallen (1 sec aan en vervolgens 1 sec uit) | Uit | De DC is ingeschakeld en de AC is uitgeschakeld. | |
Knipperend groen met lange intervallen (1 sec aan en vervolgens 1 sec uit) | Knipperend groen met lange intervallen (1 sec aan en vervolgens 1 sec uit) | De DC is ingeschakeld, de AC is ingeschakeld en de SUN2000 geeft geen stroom af aan het elektriciteitsnet. | |
Uit | Uit | De DC is uitgeschakeld.1 | |
Knipperend rood met korte intervallen (0,2 sec aan en vervolgens 0,2 sec uit) | N.v.t. | DC-omgevingsalarm | |
N.v.t. | Knipperend rood met korte intervallen (0,2 sec aan en vervolgens 0,2 sec uit) | AC-omgevingsalarm | |
Constant rood | Constant rood | Storing | |
Indicatie communicatie
|
LED 3 | N/A | |
Knipperend groen met korte intervallen (0,2 sec aan en vervolgens 0,2 sec uit) | Er wordt gecommuniceerd. (Wanneer een mobiele telefoon is aangesloten op de SUN2000, geeft de indicator eerst aan dat de telefoon is verbonden met de SUN2000): knippert groen met lange intervallen.) | ||
Knipperend groen met lange intervallen (1 sec aan en vervolgens 1 sec uit) | De mobiele telefoon heeft verbinding met de SUN2000. | ||
Uit | Er is geen communicatie. | ||
Opmerking 1: De AC kan ingeschakeld zijn. Controleer of de externe AC-schakelaar op OFF (UIT) staat. |
Mocht de communicatie met de app weggevallen zijn, dan kun je dit meestal goed zelf oplossen. Verderop lees je hoe je dit eenvoudig zelf kunt herstellen. Geven de lampjes een foutmelding aan, neem dan contact met ons op!
De omvormer is niet meer verbonden met het internet. Dit kun je gemakkelijk zelf herstellen met de volgende handleiding
Zie je hierna nog steeds geen opbrengst in de app, dan kan het zijn dat er een defect of andere storing is. Neem in dit geval contact met ons op!